fredag den 11. november 2011

Strikke DIY -nu med billede




Som lovet kommer her opskriften på mit sidste nye pandebånd:

Jeg har strikket mit pandebånd i 100 % natur uld. Jeg har ca brugt en nøgle, men det kommer selvfølgelig lidt an på hvilket fabrikat man vælger.

Jeg har strikket på pind 6

p= pind
v= vrang
r= ret
m=masker

Slå 24 masker op på pind 6 ( hvis du vil have det bredere eller smaller kan du sagtens det, maske antallet skal bare være deleligt med 3).

1.p: Ret
2.p: vrang ( der strikkes vrang på alle vrangside pinde).
3.p:8 m sættes på en hjælpepind BAG arbejdet, 8r, hjælpepindens 8 m strikkes r, 8 m r.
4.p:Vrang
5.p: ret
6.p:Vrang
7.p: ret
8.p:Vrang
9.p:8 m r, 8 masker sætte på hjælpepind FORAN arbejdet, 8 m r, hjælpepindens m strikkes r.
10.p: vrang
11.p:ret
12.p:vrang

Gentag de 12 pinde til du har et stykke der kan nå rund om dit hovede, hold stykket lidt strakt.

Så skal du bare sy stykkets 2 ender sammen. Vupti vupti så har du dejlig varme øre hele vinteren.

Håber det er til at forstå, spørg endelig, hvis det ikke er!

Hvis du får lyst til at prøve opskriften af, må du da meget gerne ligge et billede på din blog, og måske linke til mig;-)

Go fornøjelse!

5 kommentarer:

  1. Er spændt på at se det lækre pandebånd på.
    God weekend til dig.

    SvarSlet
  2. Hov, glemte lige at sige......fedt profil billede :)

    SvarSlet
  3. Så kom der billede med pandebåndet på;-)

    SvarSlet
  4. Ih, hvor skønt... Tak - det må jeg prøve :)

    Og hvor er det bare et godt billede af dig...

    SvarSlet
  5. Hvor mange nøgler har du brugt til pandebåndet, og gram, løbelængde :D

    SvarSlet