søndag den 20. maj 2012

En strikket vest og en dukkebaby


Da jeg var på dukkekursus i Rum 11, hvade en af de andre kursister en lille stirkket vest med til sin dukke. Vesten mindede utrolig meget om den "klassiske strik vest", som jeg har strikket et hav af til Bertil da han var baby! Nu har hun været så sød at dele opskriften med alle os andre ;-) Jeg har lavet en lille bitte smule om i opskriften, så den nu nærmest er magen til dem jeg har strikket til Bertil.

 Desuden har jeg fået lavet en lille babydukke.På kurset fik vi et lille kit til at lave "et lille pus". Det er et rigtig hyggeligt og overkommeligt projekt.

Bertil elsker stadigvæk sin dukke Willads, han er dog ret utilfreds med, at han endnu ikke har nogle strømper!! Så hvis der nogle af jer ligger inde med et opskrift på et par strikkede sokker, som kan passe til en dukke.... please let me know!!

Ha en rigtig dejlig søndag.

4 kommentarer:

  1. Sikke fin den lille vest er, og den lille dukkebaby er bare supersød.
    Jeg har godtnok strikket sokker til en waldorfdukke, men synes de er lidt for små til den dukke som vi lavede på kurset.
    Men måske du evt selv kan forlænge dem? Finder opskriften frem og sender til dig en af dagene.
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten. Jeg er altså også ret vild med vesten! Det ville være rigtig pænt af dig, at sende opskriften på sokkerne;-)

    SvarSlet
  3. Hvor er han blevet fin i vest, sødt at se din søn gå afsted med ham under armen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak;-) det var rigtig sødt af dig, at dele opskriften! Jeg kunne slet ikke stå for ham med dukken under armen...Det så så hyggeligt ud.

      Slet